Hva gjør mine tanker meg?

Hva gjør mine tanker med meg tro?

Det har jeg tenkt på mange ganger, hva gjør de med livet mitt.

Hvordan tenker de?

Hvem bestemmer de over?

eller er det jeg som bestemmer over tankene?

for et dilemma, eller er det ikke et dillema. Men bare dumme tanker.

Ikke vet jeg fordi jeg er jo syk, skal jo ikke ha evnen til å tenke, vurdere, eliminere osv.

Jeg skulle bare ha ligget på sengen min i mørket, og ingen skulle få ha kommet inn. Jeg skulle ha hatt destruktive eller negative tanker uten å være deprimert eller psykisk syk, Men bare ligge der i uvissheten. Nei jeg tror ikke det er slik, jeg tror en ligger å bare er fordi smertene eller utmattelsen er så voldsom at en greier ikke å bevege seg. Ikke greier å tenke store tanker, men er på det basale nivået. men det er jo bare noe jeg tror.

Jeg tror også at uten mine gode tanker hadde jeg vært mye sykere. Er det da psyken som spiller oss MEere et lite eller ett stort puss. Ikke vet jeg, men tankene har i allefall en stor betydning for det daglige livet.

Så er man i en evig negativ tankesurr, så kommer jo symptomene tilbake inne i hjernen. En begynner å fokusere på dem. i stedet for å leve med dem. Fordi jeg tror en skal begynne å leve med sykdommen og ikke la den herske over livene våre. Men i stedet ta kontrollen og lær kroppen glede i stedet.

Glede?

Latter?

Kontra smerte, lidelse, eller noen så enkelt som kognetiv svikt. Ikke så enkelt likevell!!

Sukk…..jeg tror man skal gjøre livet enkelt. Og det kan være vanskelig for mange som lever og gjør livene sine veldig komplisert. De som ikke bagteliserer menn i stedet utvider og lager store og vansklige ting ut av ingenting. Det er mange som gjør det. Og er det noe sundt da, for hjernen, tankene og livet. Hele kroppen vil bli sur til slutt. Bare en sier noe så er det feil, hva gjør det med tankene våre?

Hvorfor blir vi såret av den enkle ting?

Hvorfor lar vi oss bli det, det var jo kanskje ingen grunn for det?

Hva gjør tankene våre, lager storm i et vannglass?

 Jeg bare spør….

Legg igjen en kommentar

